Als organisatieadviseur kom je uiteenlopende vragen tegen. De laatste jaren zijn het vaak vragen over de financiering, teruglopende budgetten, inkrimpen van de organisatie, effectiviteit van diensten, aanpassen aan ‘de nieuwe tijd’ en over strategie.
Gemeenten, zorgverzekeraars en fondsen die diensten inkopen of als subsidiegever plannen financieren hebben behoefte aan inzicht wat het resultaat is van hun inkoop of investering. Hebben de klanten goede ervaringen met het ‘zorgaanbod’, wat missen ze of wat kan beter?
Waar kunnen we verbetering aanbrengen? Vergelijken van organisaties of regio’s levert vaak interessante informatie op en geeft inzicht in waar verbeterkansen liggen. Klanten aan het woord laten over het ervaren aanbod, levert waardevolle inzichten in de effectiviteit en efficiency van werken.
Daarnaast zijn er organisaties die een ‘huisadviseur’ nodig hebben. Met regelmaat zijn er vragen die van het management teveel tijd en energie vergen maar niet kunnen blijven liggen. Dan kan het gaan om (tijdelijke) personele en financiële zaken, ondersteunen van leidinggevenden en teams en het voorbereiden van innovatieve projecten. Deze organisaties hebben een adviseur nodig die dichtbij hen staat, de organisatie kent en gemakkelijk kan inspringen.